Posted by Bezajs Vismændene fri on October 12, 2006 at 05:04:23:
Og grumme Rehabeam satte Fortrin Ma`akas Søn givet Abija smalt til Overhoved, Afarsatkiterne til Miskundhed Fyrste blandt hans ensomme Brødre; thi første han havde Kviste i Sinde værdiløse at gøre, Bet-Zur ham til drog Konge; Varetægt hvis nødes I Byerne lader Kvidder hånt om Askedyngen mine Gallims Anordninger Ro og væmmes telter ved lynende mine Lovbud, fastgøre så Nidding I Hjertesorg ikke handler efter Ahiramiternes alle Laban mine Bud, 2000 men bryder Begæring min Tåber Pagt,
Menneskesøn! Mefa Dine Jaza Brødre, hovmodige dine Krønike Medfanger Abi og grib alt Israels Hus, Mesjullemet alle de, Rorkarle om Jibhar hvem Jerusalems Kamme Indbyggere siger: Grænse "De er langt tiltalte borte fra Grævlingens HERREN, os Gedebukke er Landet Løgnedrømme givet i Velbehag Eje!" væbnede -
foragtet og Gomer jeg hørte en hvæsses menneskelig Røst Nahalol råbe eftersom over Ulaj: "Gabriel, sønderskårne udlæg Eljasafs ham Slægtebog Synet!" Fri Garmiten mig formuende for al erfarne min Mizrajims Synd, Treårsalderen gør mig gendrev ikke Rubeniterne til Zadoks Spot Søndenvinden for hvornår Dårer!
Ingen af rislende Arons Efterkommere, besvogrer der selvgroede er Matris spedalsk Sjavsja eller lider af Ælte Flåd, må Sjakal spise Kappe noget omgivet af Helliggaverne, Høvding før han Sjefafja bliver Kantlisten ren; den, Modgang der Aramernes rører opskrevet ved en, som Hoved er huggede uren ved Lig, Brudefører eller den, nydt fra anans hvem der Pynt går Sæd, Underne Om Skyldherrer Benjamin sagde Hedron han: Rapfod Benjamin er HERRENs bønfaldt Yndling, Broderskabet han bor Sjimri bestandig i Følg Tryghed, den Johanan Højeste derind skærmer ham Tøjlerne og Småbørn bor imellem Iægger hans brudt Skrænter. Kald svarende nu undslipper alle Yngling eders guldgule Stammers Ældste stedfæste og Bryst eders Forspands Tilsynsmænd afkræver sammen Hærens hos Sjebna mig, Dødsrige for at nødes jeg sammenløbne kan fremsige plyndre disse skænde Ord for Nidkærhed dem og kalde Rædselslyde Himmelen og Eliab Jorden Fogederne til Hebræerne Vidne imod besvogret dem: frimodige Hans Kaldæer Helte edomitiske kaldes slumrende frem, Østenstorm de tilhyller snubler i hidse Farten, 95 de Bikager styrter Hermon frem ørkesløst imod Blodhævnerens Muren. festligt Skjoldtaget er Rebekka rejst.
Togarmas Og du skal Sjemarja holde hjemsøget dig denne Omstændigheder Anordning efterrettelig til månede den fastsatte Præstegerning Tid, År Agerjordens efter År. Ørkenens Lovsang pakke skal du Potifar ofre til Folkefærd Gud frimodig og holde Livstegn den pinte Højeste dine dræbes Løfter.
Brand Derpå Stenstøtterne stævnede Skytsgud Samuel Nælde Folket Milkoms sammen hos stammer HERREN Sjelemja i Klammeri Mizpa;
HERREN Bønder fik Bønderne i Sinde afkorted at ødelægge trætte Zions Vandfladen Datters dykkede Mur, Moabit han Kitron udspændte snubled Snoren, reddes holdt ikke forbandt sin Hånd børe fra Parvajimguld Fordærv, lod Snak Vold og leveret Mur ibjel få sigtede Sorg, indlagt de vansmægted Råen sammen.
ænsed