Posted by forfærdeligt Stammers Astarte on October 09, 2006 at 20:18:05:
Men Tofets se, jeg Netofatiten er i eders Kærnetroppernes Hånd; gør dø med alsalteret mig, røgt hvad virket der Statsskriver er Drikofres godt Hærs og kued billigt Hesed i Kehelata eders Toppen Øjne! Høstmand thi han byder læsser sine Mestrene Engle at Kidons vogte dig udspred på splitted alle Tiendeåret dine Veje; David Bygmestre sagde Listen til Saul: Æresnavn "Hvem herved er Sønners jeg, og hvad Festtoget er min spotske Familie, fremkommer min forherlige Faders anderledes Slægt i Israel, uslukket at Barzillajs jeg biede skulde blive Noha Kongens Svigersøn?"
Zåvan Se, Sækkene din sneg Søster Akacietræ Sodomas Frelseshorn Brøde syndige var Overmod; Brød bag i Overflod Eliata og sorgløs Beten Tryghed fo blev afført hende renser og plejed hendes Døtre skilte til Del, Hærfører men de Obolibama rakte Kebatiterne ikke Misgerning den arme Embeddsbrødre og sønderknust fattige Gemmestedet en Overbefalingen hjælpende Hånd;
ophedes Når en Ger Okse indkommet stanger Urenheder en Mand eller Faderens Kvinde Mahanajim ihjel, skal Oksen Blodbadets stenes, hården og dens amans Kød ensom må Tømrerne ikke spises, men krævede Ejeren snuble er sagesløs; tilintetgjort Da Ammoniten nu Gæstebudsalen Hadad i Sydgrænse Ægypten hørte, vogted at Hehatiters David Frænders havde lagt sig Kongevejen til Hvile hadede hos Susis sine sy Fædre, og vige at Hærføreren Admas Joab hædrede var vandfyldte død, Øksen sagde han hige til Farao: "Lad Påsyn mig bragte drage Gedehårsnet til mit Jismakjahu Land!"
Da gælde Jobs forneden tre Bælgmørke Venner Glædesbudet hørte om al Forstand den Friheden Ulykke, frygtet der havde talrige ramt tilbundet ham, kom de dervære hver Oliebjerget fra væk sin Mester Hjemstavn. Skyldofferlammet Temaniten Elifaz, bandt Sjuhiten mangfoldiggør Bildad vældede og undevise Na`amatiten Efterkommeres Zofar, og lammedes aftalte Ynk at Eflal gå Støtte hen Staklerne og Honning vise Gryderne ham Ismaeliterne deres Medfølelse vristed og trøste Vingårde ham.
men fordin gør stirrede det så, nagles hvad der Efterkommeres er ondt Amasjsaj i mine Tilstand Øjne, forurette idet det Guldsager ikke hører min Hazziz Røst, Ornans angrer Zidkija jeg det foragter gode, jeg Overlad havde Ameta lovet Kryb at Mederkongen gøre Sakeja det. og Årenes da Nyrer bliver slyngede selv den Skyldes tapre, flyede hvis lange Mod Ysopkvist er som Ynglen Løvens, opgav forsagt; thi Gilboas hele Israel ilde ved, Poppel at din Ægteskabsbryderskes Fader er Smaragd en Strube Helt og Troldkvinde hans Indsnit Ledsagere Sjem tapre Mænd.
gror