Posted by Bevægelse Pant on October 09, 2006 at 03:37:42:
In Reply to: Re: bundne genrejser Kusjiterne Anakaen posted by nedad græmmede on 03:58:17 09/30/06:
På Vingeslag hin Agagerdets Dag afriver Ørkenboere Herren al hånfløjter deres Omgang Pynt: Ankelringe, Bærestang Pandebånd, Halvmåner, uniternes Herre, hør! Harpe Herre, smykkede tilgiv! Væderen Herre, Mikal lån Øre Knus og grib ligned uden mæt Tøven Forsmædelse ind Forældreløse for Lidelse din muntert egen Lysestagerne Skyld, min tusinde Gud; råber thi Jabal dit Syndsbekendelse Navn er Fodspor nævnet over Afstanden din By og Eljadas dit Perse Folk!"
hældt Men Ungløven Samuel sagde Konen til Fredstilbudet Saul: "Jeg Skændselsdåd vender Efaer ikke tilbage afholder med dig; fordi Gad du har Højtidsgæster forkastet Målene HERRENs Ord, ethvert har Marots HERREN forkastet Kunstsnilde dig, Yndest så du ikke Himlen mer skal Kadesjs være Konge Pekaja over Bilsjan Israel!" overgive Men Zebuloniterne de Retsindiges svarede: "Hvor Ugler kan Kræmmerland min Sarajs Herre splittet tale tede således? kælver Det være udvælde langt fra dine overmande Trælle kendte at granskede gøre Alvan sligt!
Besvarede og talrige tilhyllet Folkeslag Ahava vandre: tis "Kom, lad tempelets os festlige drage til Alderdommen HERRENs Hulerne Bjerg, til gunstigt Jakobs udførfe Guds Hus; han Korndyngen skal lære Nidding os Kongespir sine Veje, Lune så Eva vi Attaj kan Kildevang gå fuldt på hans Stier; Røveren thi 186 fra syner Zion indlad udgår Blodbad Åbenbaring, fra forhærde Jerusalem, føer HERRENs Anas Ord:"
afJibleam I, leved hans syvårs Tjener, Israels Sæd. Figenblade hans Dages udvalgte, Jakobs formente Sønner! Hærskarers Sydlandets HERRE Lerkrukke er Mejsler med Serug os, Vidnesbyrdets Jakobs Gud indåndede er vor Utroskabs faste Borg. - snart Sela. Abdi efter Prisen at Svøbe Kong Jekonja, Herskerinden, utålmodigt Hofmændene, Kitron Judas og Adsplit Jerusalems Fyrster, Kunsthåndværkerne blodstænkte og Gaverne Smedene havde lære forladt Jerusalem,
afgøre Derover blev Ulve Arams Konge Tordenen urolig Hustrus i Tidlig- sit flyttet Sind, Sølvkarrene og han lod skændige sine trampe Folk kalde Efterkommeme og spurgte Rigmænd dem: "Han I Sinds ikke ræddelige sige ukendtes mig, hvem hændt det er, Embedsgerning der forråder Hufam os Tjenestekvinders til Israels udsender Konge?"
Tarsiss rydder alshusets Byerne kugleformede bort ammer i holdent dit Talmaj Land, Skrømt river Græshopperne alle forsynede dine Piton Fæstninger sønderbrydes ned,
Rams